پاورپوینت الگو

دسته بندي : علوم پزشکی » روان پزشکی
دانلود پاورپوینت با موضوع الگو،
در قالب ppt و در 25 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
راه هاي جمع آوري اطلاعات:
فراگيري به شكلهاي مختلف صورت مي‎گيرد. گاهي آنچه را مي‎بينيم، مي‎شنويم، ميخوانيم تجربه مي‎كنيم، به خاطر مي‎سپاريم. مثلاً شماره‎هاي تلفن، نام خيابانها، نام پايتختها، نام پادشاهان، قسمتهاي مختلف يك سلول و بسياري چيزهاي ديگر را در ذهن خود ضبط مي‎كنيم و در صورت لزوم آنها را به ياد مي‎آوريم.
در پاره‎اي موارد يادگيري از راه تقليد صورت مي‎گيرد. مثلاً با مشاهدة طرز انجام دادن يك آزمايش شيميايي يا يك فن مكانيكي، چگونگي آنها را مي‎آموزيم. تقليد از الگو كه يكي از شيوه‎هاي يادگيري است و از بدو طفوليت تا خاتمة عمر ادامه دارد، به قسمت عمده‎اي از رفتارها ، نگرشها و به طور كلي شخصيت ما شكل مي‎دهد.
گاهي فراگيري براساس آزمايش و خطا انجام مي‎گيرد، مثلاً كودك بتدريج براساس تجارب شخصي خود متوجه مي‎شود كه به آتش نبايد دست زد.

يادگيري به طريق مشكل گشايي:
بالاخره شكلي ديگري از يادگيري آن است كه نخست با مشكل يا پرسشي مواجه مي‎شويم، سپس مشكل را به اجمال بررسي و بعد تعريف مي‎كنيم، حدود و ابعاد آن را مشخص مي‎سازيم. اطلاعاتي را دربارة آن جمع‎آوري مي‎كنيم، براساس اين اطلاعات در ذهن ما راه‎حلها يا فرضيه‎هايي شكل مي‎گيرند، فرضيه‎هاي خود را به معرض آزمايش مي‎گذاريم و براساس آزمايش نتيجه‎گيري مي‎كنيم.
اين روش يادگيري شالوده‎ي الگوهاي مشكل گشايي است

عملكرد فراگير در روش مشكل گشايي:
فراگير در يادگيري از طريق مشكل گشايي. با بهره‎گيري از تجارب و دانسته‎هاي پيشين خود، در باب رويدادهاي محيط مي‎انديشد تا مشكلي را كه با آن مواجه شده است به نحو قابل قبول حل كند.
در واقع، مطابق الگوي مشكل گشايي، فراگير را در وضعي قرار مي‎دهيم كه از راه پژوهش و كاوش، فرضيه‎هاي خود را ، به مدد شواهد موجود يا گردآوري شده،‌بيازمايد و از آنها شخصاً نتيجه‎ گيري كند و ضمن رسيدن به اين هدف از نحوة دانش‎اندوزي و جمع‎آوري اطلاعات نيز آگاه شود.
و . . .


* توضیحات: در این پاورپوینت کلیه اصول نگارشی رعایت شده است.
دسته بندی: علوم پزشکی » روان پزشکی

تعداد مشاهده: 4997 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:1,045 کیلوبایت

 قیمت: 33,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 25 اسلاید، قابل ویرایش.