تحقیق بیهوشی در اعمال ENT

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
دانلود تحقیق با موضوع بیهوشی در اعمال ENT ،
با فرمت word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.

قسمتی از این تحقیق :
بیهوشی در جراحی گوش٬ حلق و بینی
دانستن این موضوع که دستکاری حنجره٬ حلق و گردن ممکن است باعث ایجاد اختلالات ریتم قلبی شود و در اثر مخفی شدن خون از دست رفته در داخل چین خوردگی های جراحی و بلع خون به داخل معده خونریزی ممکن است پائین تر برآورده شود٬ اهمیت دارد.
در هنگام جراحی سر و گردن صدمه به اعصابی که به حلق٬ حنجره و به ویژه تارهای صوتی عصب رسانی می کنند می تواند رخ دهد. قبل از خارج کردن لوله تراشه باید وجود ادم حنجره و حلق مورد توجه قرار گیرد.
اسپاسم حنجره: استفاده از ابزار یا دستکاری انتهای حنجره یا وجود خون یا جسم خارجی می تواند باعث اسپاسم حنجره شود. در اسپاسم شدید حنجره٬ جریان هوا وجود ندارد٬ صدا تولید نمی شود و تارهای صوتی حقیقی را نمی توان دید. متداول ترین روش برای برطرف ساختن اسپاسم حنجره٬ فشار پیوسته مثبت راه هوایی به وسیله ماسک صورت یا تجویز داروی بلوک کننده عصبی عضلانی مانند سوکسینیل کولین است.
عفونت های مجاری تنفسی فوقانی: احتمال ایجاد اسپاسم حنجره در اثر دستکاری راه هوایی در حضور عفونت مجاری تنفسی فوقانی بیشتر است. بنابراین جراحی انتخابی برای برداشتن لوزه ها و آدنوئید در این بیماران تا برطرف شدن عفونت مجاری تنفسی فوقانی 7 تا 14 روز به عقب انداخته می شود.
اداره بیهوشی دربیماران کاندید عمل جراحی لوزه
اداره بیهوشی در بیمارانی که تحت عمل برداشتن لوزه قرار می گیرند بیشتر بر مسائل راه هوایی و خونریزی متمرکز می شود. کار گذاشتن لوله تراشه کاف دار بروز آسپیراسیون خون را کاهش می دهد. استفاده از لوله RAE دهانی در لوله گذاری تراشه به بهتر شدن میدان دید جراحی کمک می کند. منطقه بالای گلوت با گاز وازلینه ممکن است پر شود تا احتمال فرو بردن خون حلق کاهش یابد. برای جلوگیری از نشت خون به داخل معده یک گاز در پشت حلق قرار داده می شود. قرار دادن لوله بینی معده ای به داخل معده  قبل ازخارج ساختن لوله تراشه روش شایع برای خروج خونی است که ممکن استبه داخل معده  تخلیه شده باشد که باید دقت شود تا به محل آدنوئیدکتومی آسیب وارد نکند.
در عمل لوزه تهوع شایع است. بنابراین قبل از عمل دگزامتازون تجویز کنید و درد را برطرف کنید و با گذاشتن پگ در ته حلق مانع ورود خون به معده شوید. آدنوئیدکتومی تنها درد ندارد. پوزیشن لوزه بعد از خارج کردن لوله بسیار کمک کننده است (لترال). فراموش نشود که بیمار باید در حالت کاملا بیدار که رفلکس gag برگشته است اکستوبه شود.
بعد از عمل جراحی٬ بیماران اغلب در وضعیت خوابیده به پهلو با قرار گیری سر پائین تر از لگن قرار داده می شوند تا جریان خون به خارج از دهان روانه شود و خونریزی٬ طناب های صوتی را کمتر تحریک نموده و تجمع تشخیص داده نشده ی خون در معده را از میان ببرد.
در بیمار آسمی ممکن است در حالیکه بیمار هنوز بیهوش است٬ لوله تراشه خارج شود تا احتمال اسپاسم برونش و حنجره کاهش پیدا کند.

دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 1091 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:145 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.